Vi er stolte av å ha vært totalleverandør for hele arrangementet – med ansvar for deltakerhåndtering, planlegging og produksjon av Forum og Festmiddag, samt utforming, logistikk og tett dialog med alle utstillere.
Et høydepunkt for oss var messen. Over 80 utstillere og fullt messegulv på The Qube.
Vi bistod kunden med å erstatte tradisjonelle hvite messevegger og rollups med et moderne messesystem som skapte et mer helhetlig og profesjonelt uttrykk. Gjennom en felles visuell løsning fikk alle utstillere inkludert profilering som en del av standen, noe som sikret et likt og rettferdig utgangspunkt for samtlige deltakere.
I tillegg fulgte vi opp alle de 80 utstillerne gjennom hele prosessen – fra innhenting av materiell til tilpasning og ferdig levering. Resultatet ble en ryddigere, mer estetisk og gjennomført messeopplevelse, både for utstillere og besøkende.
Bærekraft
Siden mange av standene tilbyr matservering, vil det naturligvis oppstå noe overskuddsmat. Derfor bør vi ha en tydelig og god plan for hvordan denne maten skal samles inn og håndteres på en bærekraftig måte.
Kanskje kan vi etablere en egen stand eller et synlig punkt for innsamling av overskuddsmat? På den måten løfter vi frem arbeidet som gjøres, i stedet for at det foregår skjult på baksiden av messen, slik det tidligere har gjort.
Vi bør være stolte av innsatsen vår knyttet til avfall, matsvinn og bærekraft – og ikke minst vise den frem. Dette kan både inspirere andre og tydeliggjøre at messen tar ansvar hele veien.
I år laget vi en felles stand på lik linje med andre utstillere som Spisbar. Resultatet? 445,7 kilo mat reddet og donert. En donasjonsgrad på hele 97,8 % 💚
Spisbar tar vi også med oss videre til neste Noresdag – siden den ble laget med beMarix.. gjenbruk.
Kvelden ble kronet med festmiddag og prisutdeling – en viktig arena for å hedre de som virkelig utmerker seg i bransjen.
